tirsdag 31. januar 2017

Infografikk

I slutten av første termin startet vi med en infografikk oppgave. infografikk er en hel eller halv animert informasjonsfilm. Vi skulle lage infografikk om Norges medie-historie og fikk utdelt perioden 1980-2000.

Gjort:
Vi startet med å finne informasjon på NDLA. Her finnes det masse om Norges medie-historie. Det vi ikke fant her måtte vi spe på med fra andre kilder. Så satte vi igang med planleging av filmingen. Vi tegnet storyboard og skrev manus. Etter dette startet filmingen, filmingen skjedde i koven. et hvit rom som gjør at bildene ikke får kanter. Etter at filmingen var overstått redigerte vi. Det var her filmen km til sin hel het. Resultatet ble en halv animert infografikk.

Lært:
I hovedsak har jeg lært hvordan man utarbeider en infografikk. Jeg har også lært masse om medie-historien,særlig fra vår tids periode. Jeg har også lært mye i programmet premier pro om hvordan man flytter og animerer objekter.

Lurt:
Vi gjorde noe utrolig lurt i denne oppgaven. Hvertfall er dette noe jeg føler gjorde gruppearbeidet mye lettere. Vi delte opp oppgavene så alle redigerte hver sin del. Grunnen til at jeg syns det var lurt var fordi det skapte stor variasjon i filmen og gjorde at alt skjedde mye fortere. Noe annet jeg syns er lurt og som gjentar seg i alle oppgaver er det å utnytte tiden. Sette fort i gang og ha alt klart.

Filme kan dessverre ikke legges ut grunnet copyright, men dette er hvertfall hva vi har jobbet med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar