mandag 24. april 2017

FAKE NEWS

Fake news er et begrep mye omdiskutert særlig rundt president Donald Trump. Definisjonen på fake news er ganske simpel. Det er rett og slett falske nyheter. Nyheten i seg selv er falsk men oppsette og tingene rundt saken skal være så troverdig som mulig.

Nettopp dette har jeg lagt vekt på, Hvor troverdig det ser ut. og jeg har også tatt en nyhet som har en viss uro og troverdighet i seg selv. Nyheten omhandler USA`s elskede president Donald Trump. Og det er kanskje dette som gjør jeg føler nyheten er relevant for dagens samfunn. Jeg har brukt både kjente personer og relevante fakta i min nyhet for å styrke innholdet.

arbeidet rundt oppgaven:

I oppgaven har jeg først funnet en nyhet jeg mener er relevant, troverdig og litt sjokerende for almenheten. Noe som kan skje og som det vil bli mye oppstyr rundt. Jeg startet med å lage en troverdig layout, inspirert av vg. Jeg "stjal" headeren til vg for å skape et troverdig førsteblikk. Jeg har gjenskapt teksten og rett og slett hermet etter vg sitt oppsett for å skape troverdighet. Teksten har jeg skrevet i samme tekst type som vg bruker. Jeg har også plassert reklame fra vg på typiske plasser.
alt for å få det til å ligne på en ekte nyhet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar